Alla inlägg den 15 oktober 2007

Av Julia Folkessson - 15 oktober 2007 11:09

Av Julia Folkessson - 15 oktober 2007 09:45

Hej allihopa!

 Ville bara informera er lite om min vfu... :)

Jag kommer att vara på Domarringens skola och framförallt arbeta med år 5. Det blev lite strul när informationen gick ut till skolan från Lasse, så skolan var inte riktigt förbereda på att vi skulle komma idag. Men efter ett trevligt samtal med rektorn så har allt löst sig, hoppas vi...

Det jag vet är att skolan har en datasal och en data tekniker! Klasserna arbetar i datasalen varje vecka men vet ännu inte riktigt med vad. Efter att ha pratat med min kontaktperson så kommer vi även ha tillgång till kanoner under den sista delen av vfu:n vilket är super bra!!

Jag vet även att det finns väldigt kunniga lärare på skolan samt de som inte är så intresserade. Så det betyder att vi kommer att kunna lära oss mycket av de kunniga samt försöka inspirera de andra till att använda sig av IT i undervisningen.

Vår "informationssök på Internet" lektion kommer vi antagligen att ha i slutet av veckan så jag återkommer med upplägg och reflektioner!

Ha det bäst//Julia


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Är det en bra metod att använda sig av bloggar under vfu:n? Där syftet är att kunna ta del av varandras erferanheter.
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards